Hanka Fifková - pokračování

14. května 2017 v 10:28 |  Články o životě a jak to vidím já

Upozornění pro některé méně chápavé - nevěřte úplně všemu co je tady napsáno, rozlišit humor a nadsázku může být někdy a pro někoho obtížnější, za to se omlouvám, ale takhle píšu ráda a měnit to nebudu.


Netušila jsem, že budu psát druhou část, ale přišly mi nějaké maily, zdali bych nemohla více popsat průběh sezení a tak podobně. Také mi přišel mail s dotazem, zdali nemám víc informací o tom hasiči, kterého jsem minule zmiňovala. (Pokud bych se od holek dozvěděla něco bližšího, napíšu to do komentáře). No a nakonec mail s dotazem, jak jsme toho mohly tolik vypít a sníst, mě trochu překvapil a musím Aničce říci toto: Opravdu to nebylo jednoduché a šíleně jsme si nacpaly bříška, sama jsem nemohla uvěřit kolik se toho jídla a pití do tělíčka vejde, když hlava ví, že je to zadarmo. Některým až vylezly oči z důlku a pro dvě z nás přijela sanitka. Holky totiž nemohly ani chodit, tak je 8 přivolaných hostů odneslo do sanitky, která je odvezla do nemocnice na vypumpování žaludku. Jak to s nimi dopadlo, je ve hvězdách.

A něco o samotné akci.
Bylo nás tam asi 20 (Ráďa psala 23) a já neměla po ruce kus papíru a tužku, abych si dělala poznámky. To víte, já hlava děravá zapomenu i na to, že mám v troubě muffinky nebo spálím kuře v papiňáku…či si postavím vodu na čaj a nechám ji vyvařit, takže zapamatovat si jména všech které jsem viděla poprvé a všechna témata, která se probírala, je zhola nemožné. Ta paměť už potvůrka není co bývala.
V koutě u zdi byly skládací židličky, takže jsme si je rozebraly a snažily se sednout si do pomyslného kruhu. Jenže to nešlo, tak dvě holky si sedly na okenní parapet a jedna štíhlá a mrštná se uvelebila na skříni. Kromě nás trans holek a Hanky tam byla ještě Lucie z Univerzity Palackého v Olomouci, ta chce dělat disertační práci na téma transgender lidí a Hanka se nás zeptala, zda souhlasíme s její přítomností. Nikdo nebyl proti. Lucie ani Hanka se do místnosti nevešly, takže seděly částečně v další místnosti a částečně ve dveřích.

No a já jsem seděla jako tichá myšička mezi Zuzkou a Ráďou. Víte, že má orientace je lesbická, takže je jasné, že mi nejen nevadilo že se k sobě tak mačkáme, ale bylo mi to příjemné. Jak by ne…hezká holka zprava i zleva, navíc hezkých a milých děvčat plná místnost….můžete si domyslet.

Jen abyste byly(i) v obraze, jak některé z nás mohou vypadat dobře.


Následně probíhalo krátké představování. Každá jsme řekla své jméno a dvě, tři věty o sobě. No a pak již bylo volnější povídání o všem co máme na srdíčku, které občas Hanka nasměrovala na konkrétní témata a sama měla na nás nějaké otázky. Ta hoďka a půl uběhla rychle, vzhledem k tomu kolik nás tam bylo, se na všechny nedostalo a to byla trochu škoda. Takováto setkání já hodnotím velice kladně, mám za to, že většina holek takovéto akce vítá a jsou pro nás nějakým způsobem přínosné a inspirativní.

Ještě jsem chtěla zmínit jeden manželský pár (minule se na něj nedostalo). To jsou ty dvě holky co zabraly okenní parapet. Obě holky kolem 30let a asi 7let ve svazku manželském, kdy poslední dobou to začalo trochu "drhnout". Manželce bylo divné, že se jí ztrácejí punčochy a spodní prádlo, také se jí zdálo, že někdo používá její botečky. Nakonec pravda vyšla najevo, obě holky si vše řekly a jejich vztah je teď snad ještě lepší než dříve. Mají se rády, chtějí zůstat spolu a manželka nejen své trans partnerce moc fandí, ale má z toho radost a celou situaci si opravdu užívá. Co k tomu dodat. Nádhera! Moc jim přeji ať ten krásný vztah a ta pohoda vydrží co nejdéle…tohle se tak často nevidí.

Nechtěla jsem to původně prozrazovat, ale hned po skončení sezení, ještě než jsme se rozběhly do všech světových stran a do Kopyta…tak jsme si udělaly malou párty s občerstvením - takové přivítání nadcházejícího léta. A musím těm zvědavým říci, že šampaňské teklo proudem!



Ještě jsem mohla napsat co se dělo v kupé, když jsem jela Regiojetem do Prahy, ale to nechám na příště.

Tak se zlatíčka mějte hezky a užívejte si sluníčka.

Niki

 


Komentáře

1 Niki Niki | 14. května 2017 v 10:49

Pro autora komentáře, který jsem smazala.

Bohužel tvůj komentář byl na míle vzdálen od tématu článku, politiku tady dnes řešit nechci. :-)

2 TS Ženská. TS Ženská. | 14. května 2017 v 11:53

ještě že jsem tam nebyla, téměř to skončilo grupen sexem, neskutečným přejídáním a šíleným alkoholickým mejdanem, sodoma gomora Cecilko, vlastně Niki. a všechny byly tak opilé že vám pošlapaly rušičky. vím vím.uff

koukám jako ve škole, postav se a hezky se představ. tak tohle by pro mě nebylo, tenhle přístup nemusím.

ale určitě fajn a mnoha holkám to pomůže a ty začínající to nabije energií. :-)

3 Niki Niki | 14. května 2017 v 12:05

[2]: Naštěstí jsme při představování mohly sedět. :-)

A ještě musím dopsat, že šampaňské teklo proudem - přesně jak píšeš, učiněná Sodoma a Gomora. :-D

4 TS Ženská. TS Ženská. | 14. května 2017 v 12:56

[3]: tak na to šampanské by jsi mě asi  zlákala, ale běda jestli by mi na něj některá sáhla. :-D

5 Vlaďka Vlaďka | 14. května 2017 v 14:34

[3]:

[4]: Já bych se zase nechala zlákat na to jídlo. :-P

Jinak Niki, můžu se zeptat, která fáze tam u holek převyšovala (úplný začátek, na HRT apod.)?

6 Miriam Miriam | 14. května 2017 v 14:38

No... věřím, že tam musela být zábava... :-)
Tentokrat docela lituju, že jsem tam nešla...

7 TS Ženská. TS Ženská. | 14. května 2017 v 16:10

[5]: no Vladi, zrovna jsem koupila dvě véééliké brokolice, ani nevím proč, ale jak tak byly vedle sebe, tak mi tě připomněly :-D

8 TS Ženská. TS Ženská. | 14. května 2017 v 16:11

a jako nekecám, fakt :-)

9 Vlaďka Vlaďka | 14. května 2017 v 16:28
10 Niki Niki | 14. května 2017 v 18:42

[5]: Vladi, pokud si to dobře vybavuju, tak 5 nebo 6 post-op, 7 až 8 HRT a zbytek ještě nezačal s HRT nebo váhá.

Byla tam Lenka, která se rozhoduje od roku 2009 (manželka, 3 děti)a stále váhá a neví co má dělat a nemůže se definitivně rozhodnout. :-(

11 Niki Niki | 14. května 2017 v 19:01

[6]: Miri, ty určitě abstinuješ a držíš nějakou dietu, tak stoly plné jídla a pití by tě nechaly naprosto chladnou. ;-)

Ale jinak by se ti tam určitě líbilo. Hanka něco říkala, že přes léto nic nebude, takže asi až na podzim. :-(

12 TS Ženská. TS Ženská. | 14. května 2017 v 20:01

[10]: dalo by se sice říct že ty holky do manželství nikdo nenutil,
ale to by bylo příliš zjednodušené.

když jste na ženy touha po ženě, vliv testosteronu, touha po rodině, po dětech, potřeby, naděje, naděje že ono to nějak půjde,
okolí, přátele, rodina atd......
tohle všechno to může ovlivnit.
až jednou stojíte před rozhodnutím jako cestou se vydat.

těmto holkám vážně nezávidím a ani netuším co bych na jejich místě dělala.

můžu jen držet palečky, že ad se rozhodnou jakkoli, bude to to správné rozhodnutí a nakonec budou štastné.

13 Niki Niki | 14. května 2017 v 20:22

[12]: Teda Lucko...klobouk dolů, popsala si to velice dobře, ač si něco podobného neprožila. :-)

Tak nějak to u nás starších opravdu je. Mohou tam být jisté menší rozdíly a specifické okolnosti, ale to nemění nic na tom, že to rozhodování mnohdy bývá obtížné až velice těžké.

14 Vlaďka Vlaďka | 14. května 2017 v 20:36

[11]:

[12]: Tohle je hodně ošemetné. Já měla tu "smůlu", což se později ukázalo asi jako štěstí, že se mi vztahy prostě vyhýbaly (holky mě nechtěly, nevím proč, možná ve mě cítily tu submisivitu, která se u chlapů nenosí). Tím odpadla jedna z věcí, která by mě brzdila v rozhodování.

15 TS Ženská. TS Ženská. | 14. května 2017 v 20:57

[13]: víš, možná proto že já taky toužila po dětech, jen jsem nedošla a vnitřně nemohla dojít tam co tyhle holky, ale byl to taky jeden z vnitřních bojů.
jen jsem v sobě měla jasno, proto.

[14]: jojo. ;-)  :-)

Vladi to bude tím že my holky prostě chceme chlapy :-D to si splnit nemohla :-D

16 Vlaďka Vlaďka | 14. května 2017 v 21:02

[15]: To jsem moc ráda, že nemohla. :-)

17 TS Ženská. TS Ženská. | 14. května 2017 v 21:34

[10]: mimochodem, nebyla to náhodou Lenka tady od nás, možná jen shoda.

18 Miriam Miriam | 14. května 2017 v 22:05

S těma svatbama je to těžký... pokud jste na holky, tak proč vlastně ne...
S dětma to mám jednodušší... (kvůli jejich absenci...)

[10]: Tak dietu nedržím... :-) Ale abstinuju už dvaadvacátý den... a asi ještě dlouho budu...

19 Niki Niki | 14. května 2017 v 22:08

[17]: Nejsem si úplně jistá,  Lenka psala, že je sice teprve na začátku, to jo...ale tahle Lenka v Praze se ještě pro nějaký zásadní krok nerozhodla a obávám se, že se ještě dlouho rozhodovat bude. Byla s námi v hospůdce Kopyto, probíraly jsme to s ní a je naprosto bezradná a neví jak dál. :-(

20 Vlaďka Vlaďka | 14. května 2017 v 22:13

[19]: Niki, mám kamarádku, která je na tom stejně. Má rodinu, děti, má je moc ráda, jenže trpí v jiném těle, chtěla by moc do přeměny, ale bojí se, že se to všechno sesype. :-(

21 Vlaďka Vlaďka | 14. května 2017 v 22:20

Ta situace musí být strašně nepříjemná. Je to jako s Titanicem. Dokud MtF či FtM není ve svazku manželském s dětmi, je to pořád o tom, že si vyberu, jestli do té kry najedu čumákem (třeba ji rozrazím jako ledoborec), nebo bokem při vyhýbání. S rodinou a dětmi už je to, bohužel, potápějící se Titanic a ti lidé si můžou vybrat už jen to, jestli do toho člunu s malou kapacitou půjde jejich rodina, nebo oni.

22 Miriam Miriam | 14. května 2017 v 22:41

[21]: Takhle bych to zase neviděla... (ale děti nemám...) ja to pořád chci udělat tak, že v tom člunu budeme s manželkou obě...

23 TS Ženská. TS Ženská. | 14. května 2017 v 23:24

[21]: tak jednoduché to není a těch možností je bohužel víc.

můžeš do toho jít s rodinou ale můžeš jí časem ztratit.
rodina ti může dát vybrat, s námi, nebo za štěstím bez nás.
můžeš do toho jít s rodinou a bude to fungovat.

ale pokud s rodinou, vždy jí to nějak poznamená, méně či více, už nerozhoduješ jen sama za sebe.

a bohužel, vše předvídat nejde a všechno taky neovlivníš.

a navíc, pořád je tam ten strach který známe všechny ad už bez rodiny či s rodinou.

24 Niki Niki | 15. května 2017 v 5:51

[20]: Vlastně nemusím Vladi chodit daleko...vždyť já sama na tom byla před 15 lety podobně. Už jsem sice byla rozvedená, ale měla jsem syna, kterého jsem moc milovala a nechtěla jsem o něj přijít, tak jsem čekala.

Před 20 lety byla má situace ještě horší (pro tranzici)...celkem šťastné manželství, dvě děti, dobrá práce. To byla tak zhruba doba, kdy jsem se dozvěděla kdo vlastně jsem (F 64.0). A teď jsem stála před neskutečně těžkou volbou. Co dál? Co dělat? Vydržet? Přijít o všechno? :-(  Atd.

25 bluemoon bluemoon | E-mail | Web | 15. května 2017 v 6:07

[10]: To od roku 2009 prosím poznamenat, aby se někteří v budoucnu nepouštěli do komentů(tady se to stává jen zřídka), že je někdo do tranzice nebo SRS nucen.

Jinak je to každého věc, s kým kdo žije a jakou má orientaci. A děti jsou vždycky to nejhezčí na světě. Nikdo nás do svazků nenutí, ale nutí nás naopak se rozvádět.

26 Niki Niki | 15. května 2017 v 6:28

[25]: Má zkušenost a taktéž několika důvěryhodných osůbek je odlišná - naopak jsme byly od tranzice a SRS odrazovány.

Že by byl někdo do tranzice či SRS nucen, je podle mě naprostá kravina a blábol nějakého či nějakých zamindrákovaných a svět nenávidějících jedinců.

27 Miriam Miriam | 15. května 2017 v 8:13

[26]:
Už jsem slyšela, že kdysi (jako fakt dávno...) byl prý někdo do SRS nucen pod pohrůžkou zastavení HRT... (důkazy samozřejmě nejsou... :-( )

Čemu ovšem nevěřím ani za mák, je to, že by byl někdo nucen do tranzice... (pokud by tvrzení bylo položeno tak, že HRT je něčím podmíněna, tak tomu bych u některých sexuologů věřila...)

28 Niki Niki | 15. května 2017 v 8:48

[27]: Ano Miri, to máš pravdu, v tomto stádiu už bych to pochopila i tomu věřila, že některý lékař by mohl podmiňovat pokračování HRT (hlavně to déletrvající) ochotou a rozhodnutím podstoupit SRS (i když tam je možnost volby a je to určitá forma nátlaku  - buďto půjdeš na operaci nebo ti nebudu předepisovat hormony)...já myslela hlavně ty naše začátky - psycholog, sexuolog, bez HRT.

29 Miriam Miriam | 15. května 2017 v 9:02

[28]: Tady je samozřejmě otázka, co by se bralo za déletrvající HRT....

Blbý je, že Androcur má takový vedlejší účinky, že by bylo rozumnější podstoupit alespoň orchi co nejdříve... (je to relativně nekrvácivá operace s mírným pooperačním průběhem...)

30 Niki Niki | 15. května 2017 v 9:34

[29]: Když jsi zmínila tu orchi, já nad tím přemýšlela už před mnoha lety a pokud by to šlo, už bych to dávno podstoupila (i to by mě potěšilo). :-)

No, teď mi nezbývá nic jiného, než se těšit na celý zákrok (jak se říká sakumprásk) :-)

U toho HRT je otázka, jak se na to dívají lékaři, ale já si myslím, že i doživotní HRT by se dala považovat za léčbu a nemusela by být podmiňována nekompromisním podstoupením SRS. Jenže to je jen můj malinký soukromý názor.

31 Miriam Miriam | 15. května 2017 v 9:38

[30]:  Doživotní užívání estrogenu se stejně nevyhneme... ale doživotní Androcur by mi docela vadil...
Kde je ta, co pořád měnila zákony? :-)

32 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 9:38

[29]: právě že asi taky ne.
pokud se po tom v budoucnu plánuje SRS, doktoři kastraci moc rádi nemají, že to může zhoršit kvalitu výsledku SRS operace, zřejmě kvůli jizvám a zmenšování šourku, a myslím že po kastraci doporučují SRS do dvou let.
tedy, co jsem slyšela tak pokud některá plánuje SRS, kastraci před tím moc nedoporučují.

33 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 9:57

[30]: ono to ani není podmíněno SRS operací pro uznání změny pohlaví, ale,
chirurgický zákrok při současném znemožnění reprodukční funkce a přeměně pohlavních orgánů.

čili, jasně je tam dána podmínka kastrace,
znemožnění trans osobě mít děti, nemožnost se množit, sterilizace trans osoby.

ale co je přeměna pohlavního orgánu a taky přeměna na co / třeba na vrtulník a nebo na kytičku/ to už specifikováno není.
čili samotná SRS v zákoně ustanovena jako podmínka není.

34 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 10:06

čili čistě právně.
kastrace chirurgický zákrok je, je to i přeměna pohlavního orgánu, protože orgán už funkční není a není v tom stavu v jakém byl.
přesně specifikováno tam totiž nic není, do jaké podoby má být přeměněn a na kolik má být přeměna orgánu provedena.

35 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 10:50

[27]: tak nucení do přeměny je neproveditelné, lada by to nařídil soud, což je blbost.

36 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 11:46

[27]:

[28]: zase, na kolik lékař to HRT něčím opravdu podminuje a na kolik jen žádá a říká bylo by dobré než začneme s HRT.

ale na Slovensku vím že si HRT něčím podminují, dokud ne...
tak ode mě nedostanete HRT.
je to takové, budete mě poslouchat jinak máte smůlu.

37 Miriam Miriam | 15. května 2017 v 12:16

[35]: Tak zase... kdybych to dostala soudně nařízený... :-D

38 Miriam Miriam | 15. května 2017 v 12:22

[36]: Chvála bohu, že nejsme na Slovensku...
Chuděry holky... podle toho, co jsem slyšela, tak Caisová už má připravené EXTRA místo v pekle...

39 Niki Niki | 15. května 2017 v 12:32

[33]: Nechci se Lucko přít, není proč, jen se obávám, že pouhá kastrace by nepostačovala. Znění zákonů se dají vykládat různě, což mnohdy není moc dobré a dává to prostor pro spory, které často končí až u soudu. (myšleno obecně)

Kdybych u komise řekla, že chci být žena, ale nepotřebuji SRS, jen orchiektomii, tak jsem skoro přesvědčena, že bych se zlou potázala.

Orchi je sice svým způsobem určitá přeměna pohlavních orgánů, ale myslím, že tak to myšleno není a myslí se minimálně i odstranění penisu...čili tím už jsme vlastně u SRS.

Nakonec se v červnu mohu na toto zeptat přímo na MZ nebo u komise.

40 Niki Niki | 15. května 2017 v 12:35

[38]: Jejda, to by mě Miri samotnou zajímalo, co se vykládá. Co ty holky pro to musí udělat, aby dostaly HRT? O_O

41 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 12:37

[37]: spíš se před HRT nutí do RLT.
ale zase, co je podmíněné nucení a co je pouze žádost, nebo návrh.

jako moc nevěří tvrzení některých, Byla jsem před HRT nucena chodit jako stoprocentní žena / šaty, lodičky, líčit se atd/

za prvé, žít a fungovat ve společnosti jako žena, to jde různě, tak jako cis ženy, ne každá se maluje na každá nosí sukni.
za druhé byla to podmínka zahájení HRT, nebo jen návrh.

za třetí, i kdyby, nikdo nikoho nejezdí kontrolovat a neprovádí namátkové kontroly jak která opravdu žije.
takže, byla jsem před HRT nucena lékařem chodit v mini šatech.
jo jasně.

42 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 12:43

[39]: ty myslíš on myslí my myslíme.

znění zákona změnu pohlaví nepodminuje ani SRS operací, ani chirurgickým zákrokem přibližující orgán k podobě danému pohlaví jakým se cítíme být.
toto by bylo jasné znění zákona a podmínka SRS operace, ale není tomu tak.

vyložené předělání pohlavního orgánu na orgán opačný tam prostě není.

43 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 12:48

[40]: radši se neptej, a na přístup taky radši ne. ;-)

44 Miriam Miriam | 15. května 2017 v 12:51

[41]:  Tak v Ostravě to prý po jedné dotyčné chtěli... (víme, kterou myslím...)

[40]:  Řeknu to naplno; prý brutální "trandění"... to, o čem tu psala TGCZ tam prý funguje v reálu... prezentace ženského genderu na mužském těle...

[39]: Raději se neptej, ať ještě nemáš průser...

45 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 12:54

[39]: já bych zase řekla že u komise seděli rozumní lidé a kdyby se jim to rozumě vysvětlilo, že by to vzali.

ale to nevím jistě.

46 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 12:57

[44]: tam je to totiž tak, pokud chceš musíš si to zasloužit a jen silné přežijí a tedy mají nárok.
v reálu, ty musíš dokazovat jak moc to chceš aby sis to zasloužila.

a až je doktorka dostatečně spokojená ;-)

47 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 12:58

[44]: a právě pro to jsem to napsala jak jsem to napsala ;-)

48 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 13:07

[39]:
jinak, mě osobě to může být jedno.

ale slyšela jsem že po kastraci změna pohlaví vyřídit jde. že tu takové holky jsou.

49 Niki Niki | 15. května 2017 v 13:17

[44]: Já vím, myslíš to se mnou dobře...aby si to někdo špatně nevyložil.

Mně samotné by toto mohlo být jedno, protože já chci SRS a tím jednoznačně splním dané podmínky, ale tady se spíše jedná o hypotetickou otázku - stačí orchi nebo nestačí orchi?
Jak je to opravdu myšleno? Ráda bych to věděla.

50 Niki Niki | 15. května 2017 v 13:21

[48]: Vždyť říkám, nás to netíží, může nám to být jedno...ale nebylo by špatné to vědět.

A ty holky...kdo jim kastraci povolil nebo kdo je na tu kastraci poslal? Víš o tom něco bližšího?

51 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 13:29

[49]: to je právě to, jak je to MYŠLENO je jedno, důležité je jak hovoří zákon, a když řekneš že SRS uzákoněná podmínka není, tak budeš mít pravdu a nikdo ti podle znění zákona nedokáže opak.

52 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 13:38

[50]: tolik toho nevím, na kastraci se pošleš sama, papír od komise máš a zbytek je na dohodě s lékařem.

ty se jedeš s tím potvrzením od komise dohodnout s lékařem na postupu.

takže,  zavoláš si a on ti řekne termín předoperační konzultace. na konzultaci mu zdělíš jaký zákrok chceš a on ti řekne postup a rizika.

potom se dohodnete na předoperačním vyšetření a on ti zdělí přesný termín operace.

pokud ti lékař vystaví potvrzení že zákrok byl proveden a podmínka splněna, tak to tak je.

53 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 13:45

[50]: asi takhle.
když jsem byla na předoperační konzultaci,
doktor se mě zeptal s čím jdu, jaký mám problém.
tak jsem řekla že jdu kvůli operaci pohlaví.
Aha a co s ním jako chcete / jestli jako zúžit vaginu,nebo zmenšit pysky ;-)/
ne, komplet předělat. :-D

a chtěl vidět potvrzení od komise. ;-)

54 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 13:50

takže, tohle je na tobě, nikdo ti za zadkem nestojí, vyřizuješ si to sama.

tohle už je prostě na tobě jak si co vyřídíš a jak se dohodneš a kde si to necháš provést.

55 Vlaďka Vlaďka | 15. května 2017 v 13:53

[44]: To i když tam přijde ramenatý "dřevorubec"? 8-O  O_O

56 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 14:00

[55]: myslím že tam je celkem jedno jak vypadáš, chceš tak funguj a ukaž že moooc chceš.

57 Miriam Miriam | 15. května 2017 v 19:54

[55]: Ano, i tak... :-(

58 bluemoon bluemoon | E-mail | Web | 15. května 2017 v 20:58

@Niki a @Miriam Kdysi jsme to řešily. Jsou psychologové s atestací/sexuologové nebo spíš jen psychologové, kteří mohou nabývat dojmu, že transgenderům mohou pomoci, ale ve výsledku nepomohou a jen uškodí, mnozí z nich ani hormony předepsat nemohou. Také znám některé případy od nás ze západu Čech. Nebojte se o nich mluvit. Kolikrát ti translidé, co je navštíví, jsou z toho ještě víc frustrovaní a jestli máte na mysli Tores, ani bych jí to nevyčítala co všechno byla ochotna udělat pro to, aby přeměnu podstoupila.

Všude na světě vznikají mapy transfriendly lékařů a dohledat se dají i tady u nás. Hodně slyšíme na doporučení.

59 Miriam Miriam | 15. května 2017 v 22:34

[58]:  Jsem možná blbá, ale @ znamená, že jsi mi psala mail? (Žádný jsem nedostala...)

60 Miriam Miriam | 15. května 2017 v 22:39

[58]: A ano, měla jsem na mysli Tores... pokud musela dělat rok povinný RLT bez hormonů, tak ji to mohlo velmi vážně poškodit...

61 bluemoon bluemoon | E-mail | Web | 15. května 2017 v 22:40

[59]: to v diskuzích znamená, že jen označuji/reaguji na tebe...

62 Miriam Miriam | 15. května 2017 v 22:46

[61]: Aha... :-D

63 TS Ženská. TS Ženská. | 15. května 2017 v 23:32

[60]: Miri rozumě.
pokud tím RLT před HRT tak trpěla, proč ta veřejná selfíčka.
navíc, když budeš chodit v unisexu, nikdo tě kontrolovat nebude, a aby se vlk napapal tak k sexuoložce zajdeš vymoděná.
nejsme malé děti že. ;-)

64 Niki Niki | 16. května 2017 v 7:04

:-) :-) :-)

Zlatíčka…včera jsem se odmlčela, protože jsem měla hodně běhání, byla jsem utahaná, navíc i trochu zdravotně indisponovaná a myslela jsem na některé nepříjemné věci co se poslední dobou děly kolem…což v součtu znamená, že jsem nebyla zrovna v nejlepší náladě.
Já se tady prezentuji jako osůbka šťastná, veselá a pohodová, což je pravda, taková já opravdu jsem, ale pokud nastane zdrcující kombinace špatných okolností…tak bohužel i já nemám nejlepší náladu a mohla bych být na někoho zbytečně protivná…což bych nerada.

Komentáře pod minulým článkem jsem uzavřela, tam už to nabralo špatný směr a z toho je mi vždy smutno. Já vím, že se občas prudší výměně názorů nevyhneme, některé z nás mají občas horké hlavy a pak to tak dopadá. Jenže to na nás nevrhá moc dobré světlo a ty osůbky co to tady sledují, se mohou zděsit jaké v té malé trans komunitě mohou být bouře a lítat blesky (to jsem raději vyjádřila trochu básnicky – napadaly mě horší věci). O_O

Tereza není z Ostravy, je z Opavy (asi 30km od Ostravy) a já nevím kam chodila k psychologovi (pokud to někde zmiňovala), protože z určitých důvodů nekoukám na její videa (viděla jsem jen některá). Pokud měla špatného psychologa a navíc čekala dlouho na HRT, tak to je v začátcích opravdu neštěstí. Terezu nemám ráda a mám dost výhrad k její osobě, přesto uznávám, že si vytrpěla své a přeji ji ať dosáhne svého štěstí a je spokojená. :-)

Některé z nás mají hormony (v ideálním případě) za 2 až 4 měsíce od první návštěvy Hanky, či jiného sexuologa…některé začnou s HRT třeba až za 9 měsíců či rok. Bohužel velké rozdíly.

Jak naznačila Domča, opravdu existují jak přátelští a vstřícní lékaři k trans osobám, tak i ti, kterým bychom nejraději zakroutily krkem. Tak je to ale bohužel u všech lékařů obecně. Měla jsem tu čest (i smůlu) jich poznat dost, a vím, jak propastné rozdíly jsou nejen v přístupu k nám pacientům a ve snaze pomoci vyřešit naše problémy a potíže, ale mnohdy i ve vědomostech a odbornosti.

A něco k tobě Lucko. Na jedné straně tě chválím za tvé myšlenky a názory v některých komentářích, ale na druhé straně jsi někdy hrozně paličatá a máš ráda poslední slovo. Mohla bys připustit, že ne vždy musíš mít pravdu a netrvat tvrdošíjně na svých názorech a na tom jak to vidíš ty. 100 lidí, 100 názorů a 100 odlišných pohledů…i tak to může být. Dál to nechci rozvádět.

65 Miriam Miriam | 16. května 2017 v 7:53

[64]: S těmi doktory je to bohužel pravda... (a teď nemyslím na TS...)
Ještě nikdy jsem od jedné "profese" nezažila tolik zbytečného povyšování se... :-(
A je krajně nemilé, že spousta z nich je k Vám najednou jako mýlius, když zjistí, kdo jste... :-( (myslím vzdělání a tak... :-) )

66 Miriam Miriam | 16. května 2017 v 7:54

A doufám, Niki, že už je Ti líp... :-)

67 Niki Niki | 16. května 2017 v 8:24

[65]:

[66]: Ano Miri, už je to lepší...děkuji.
A svítí sluníčko, což mi neskutečně pomáhá a nabíjí mě to něčím nadpozemsky krásným - proudí do mě ta energie z vesmíru.

Ano, tak to s těmi lékaři bývá, chování se mění. Navíc, já mám několik spolužáků, kteří šli po škole na medicínu a je to pak výhoda k nim chodit. Pokud mě Dušan (praktický lékař) pošle na odborné vyšetření k někomu koho zná a zavolá mu co a jak, tak ten přístup je pak neskutečně pohodový a snaha pomoci je zřetelná. :-)

68 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 8:35

[64]: nikdy jsem tvrdošíjně netrvala na tom že neexistují špatní lékaři, co to záměrně protahují a dělají holce spíš problémy a psychicky ji tím ničí.

ale když někdo před HRT točí video jak chodí veřejně v dívčích šatičkách, tak je to jeho volba a lékař s tím nemá co dělat.
tohle mě prostě nedojme, jsme svéprávní lidé.

víc k tomu nemám co dodat.

69 Niki Niki | 16. května 2017 v 8:51

[68]: To jsem nemyslela v souvislosti se špatnými lékaři, ani s Terezou...ale spíše obecně a také vzhledem k tvému přesvědčení ohledně kastrace, SRS, výkladu znění §29 občanského zákoníku a tak.
Netvrdím, že nemáš pravdu, mnohdy ji mít můžeš, jen říkám, že můžeš připustit, že pravdu mít nemusíš. Žádná z nás neví úplně všechno.

70 Niki Niki | 16. května 2017 v 8:54

No a sluníčko už je bohužel schované za mraky. To jsem si ho moc neužila. Tak snad zítra bude obloha bez mráčků. :-(

71 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 8:56

ještě kvůli pochopení dodám proč.

holka která je nucena, ale je jí to krajně nepříjemné, nechce ale musí i když se v té prezentaci necítí a deptá jí to a dělá to jen z vůle lékaře i když ona sama se tak prezentovat stydí a ještě se na to necítí a vnitřně z toho trpí.

tak si zaleze někde do koutka aby přišla do styku s co nejmenším počtem lidí a bude tajně doufat že jí co nejméně lidí takto uvidí.

ale nikdo ti ráno nestojí za zadkem co si ráno opravdu oblečeš a jestli v tom i chodíš.

takže, já se nehádám o lékařích a jejich někdy třeba zcela špatném přístupu.

ale o veřejné prezentaci a utrpení z toho, u konkrétního člověka.

to jestli jí to záměrně protahoval a tím ji deptal, je věc jiná, tomu klidně věřím.

72 Niki Niki | 16. května 2017 v 9:11

V tom mém delším komentáři jsem se o Tereze zmínila jen okrajově a nechci o ní moc mluvit, ať se to nerozjede nějakým špatný směrem.

Tak jak jsem napsala - nemám ji ráda, ale uznávám, že ty začátky neměla jednoduché. Ale Tereze to asi moc nevadilo, protože v jednom svém videu říká, že ona má na to koule - tak nevím co si mám o tom myslet. ???

73 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 9:22

[69]: o znění zákona se není co hádat. podmínka SRS operace, ani přetvoření původního orgánu na orgán opačného pohlaví.
to tam prostě není, o tom se není třeba hádat.

to jak si to který lékař vyloží, a jak moc je ochotný vyjít vstříc, to je něco jiného a když lékař nechce tak s ním nehneš, jejich moc je někdy neomezená.

jinak milá zlatá je mi to znění zákona jedno, jen se mi v něm nelíbí krajně neetická podmínka znemožnění reprodukčních funkcí, a to prosím pěkně   je rok 2017, to už tam jen chybí přibití na kříž a upálení.

74 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 9:28

mimochodem, při nepostoupení kastrace TS osobou, by mohla být další podmínka nucené zplynování.

75 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 9:44

[69]: jinak se o tom hádat rozhodně nechci, pokud mi ten výklad zákona jakkoli vyvrátíš, tak to vezmu jako fakt.

76 Niki Niki | 16. května 2017 v 9:49

[73]: No, jestli jsem to pochopila dobře, tak už máš po komisi a jsi domluvená na termínu operace. Znění zákona by ti zase nemělo být úplně lhostejné, protože by ti pak chirurg mohl říci, že ti penis nechá a udělá jen kastraci...ta podle zákona stačí a nebude se zatěžovat kompletní přeměnou (SRS). A že jste se púvodně domluvili jinak...postav se třeba na hlavu.

Tak tohle by se mi třeba vůbec nelíbilo. O_O

A co se týče znění toho zákona - mám dojem, že se bavím s 6-letým děckem, které pořád mele tu svou. Já o koze, ty o voze :-(

Netřeba se hádat, to je stejně k ničemu. Jen je třeba, milá zlatá, pochopit, že tak jak text chápeš ty a jak si ho převádíš do praktické podoby...tak je to jen tvůj osobní výklad a ten nemusí být ten jediný a správný! :-)

Ty si nechceš přiznat, že by ses mohla mýlit?
Ty nechceš připustit, že nějaký text si více lidí může vyložit jinak?

77 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 10:10

[76]: víš Niki, mě je to totálně šumák, vykládej si to jak chceš.

mě je to úúplně jedno.

máš pravdu a já ne.

78 Niki Niki | 16. května 2017 v 10:18

[77]: Chápu - téma uzavíráme. :-)

79 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 10:24

[76]: a pochopila jsi špatně,
jaký termín operace, jaká komise, já se budu objednávat na první návštěvu k sexuologovy. snad se jedou dopracuji k HRT tak jako ty. 8-O

80 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 11:04

[76]: Niki, po tom všem co jsme tady už napsaly, taková otázka.

Niki, nejen komisi, já měla domluvený termín operace, když ty jsi teprve zvažovala že začneš psát blog ;-)

81 Lenka Lenka | 16. května 2017 v 12:07

Holky, jestli jste se bavily nedávno o mně, tak já nebyla ani v Praze, ani u Kopyta.
Já už se rozhodla, teď jen čekám, kdy budu mít všechna potřebná vyšetření a začnu s HRT.

Lucko, omlouvám se, asi to nechápu ty komenty 79 a 80 a také vzhledem ke komentu č.53 mi to nedává smysl. Asi jsem natvrdlá. :-)

82 Lenka Lenka | 16. května 2017 v 12:09

Niki, v té Praze jste si to musely užívat. Snad se toho všeho také někdy dočkám. Pa :-)

83 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 12:29

[81]: Leni, mě vážně nenapadlo v tu chvíli nic jiného než na tu otázku reagovat ironií viz 79.

já myslela že za tu dobu už se s Niki známe dost ;-)

a navíc jak píšeš, už viz komentář 53.

84 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 12:32

[82]: a budu ti držet palečky. určitě se dočkáš. :-)

85 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 13:14

[81]: navíc Niki mě trošku naprdla, což jsi asi pochopila.

nejde o mě, mě to může být fuk.
jde o holky které třeba mají přítelkyně, bojí se zákroků atd, prostě mají důvody proč SRS nechtít.

a ve znění zákona kromě jasně napsaného chirurgického znemožnění reprodukčních funkcí, není přesně definováno jaká přeměna pohlavního orgánu má být provedena.
takže, naději to pro tyhle holky dává a prý, což nemám stoprocentně potvrzeno, ale prý to jde.
což doslovné znění zákona opravdu nevylučuje. ;-)

a jak Niki sama připouští, pokud to jde vyložit různě a to jde. takže nevím proč se hádá, tohle je jedno z vyložení.

jak a co a jestli některá obstojí a jestli budou sdílní lékaři a jestli se jí to nakonec povede a jestli bude hezké počasí.
to já nevím.
jen čtu co je v zákoně napsáno.

86 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 13:28

Niki, vím že s tebou se nesmí nesouhlasit, ale i tak, hlavně kvůli tomu o mě nezačni psát článek. ;-)  :-D  :-D

87 Niki Niki | 16. května 2017 v 13:54

[86]: Lucko, vzhledem k tomu, že mám málo čase a fůru práce, tak jen telegraficky...pak se ozvu až večer. :-)

Neboj, článek chystám, ale jen o svém mládí.
Naše záležitosti řešíme v komentářích, tak jak jsi to chtěla již minule.
Mám nějaké otázky, ale ty až večer.

A nesnědla jsem všechnu moudrost, takže se mnou v něčem nesouhlasit může kdokoli. :-) :-) :-)

88 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 14:04

[87]: Niki já netvrdím že v tom musím mít pravdu.
jen jsem slyšela že to některým holkám vyšlo a v zákoně nejspíš není důvod že by nemohlo.
nic víc.

a pokud máš otázky, tak raději emailem. ;-)

89 bluemoon bluemoon | E-mail | Web | 16. května 2017 v 19:40

[88]: Už zase píšete hlouposti. Když vás pár dalších nechcete na SRS, tak si nevymýšlejte podmínky, jak být úředně žena, když to jinak nejde. Nikomu to nevyšlo bez chirurgické přeměny a nevyjde ještě nějakou dobu. Až se to někomu podaří být první, tak se o tom samozřejmě bude psát na těch vašich bulvárech, to se nebojte.

Důvodová zpráva k vydání nového občanského zákoníku a §29 říká, že se zákon upravující změnu pohlaví zavedl po vzoru kanadské provincie Quebec. Úřední změna pohlaví se v celém jeho rozsahu vymezuje kumulativně a je nutné pro úřední změnu splnit všechny podmínky. Nelze mít místo pindíka třeba dva prsty, aby mohl v manželství zůstat, protože v Kanadě platí zákon nazvaný Vital Statistics Act, podle kterého došlo k začlenění podmínek pro úřední změnu pohlaví do nového občanského zákoníku. Navíc k tomu transsexuální osoba musí předložit důkaz, že se takové změně podrobila, aby byla úředně uznána jako pohlaví, ke kterému směřuje. Než někdo začne polemizovat nad §29, ať si nejprve přečte důvodovou zprávu k NOZ a zjistí si další informace.

Chce to přestat se odkazovat na to, co kdo jinej slyšel na internetech a trochu číst. Když vás číst nebaví a cizí jazyky neovládáte, tak se do těchto diskuzí ani nepouštějte.

transgender.lonely.cz/%c2%a729/

90 bluemoon bluemoon | E-mail | Web | 16. května 2017 v 19:48

Ještě takový malý dodatek k té důvodové zprávě, proč se vůbec důvodové zprávy píší a abych to víc objasnila. Když je něco v zákonech podáno pro někoho nejasně, odkazuje se právě jimi zákonodárce na důvodové zprávy, proč kvůli nějakým důvodům k přidání/odebrání nebo změně paragrafů došlo. Nelze k nim nepřihlížet a jsou vždy součástí návrhů zákonů.

91 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 19:56

[89]: nevím které tu jsou pár dalších, ale momentálně tu nevím o žádné která srs nechce, tak si tyhle bláboly nech od cesty.

ale že jsou holky které mají své důvody srs nechtít, to jsou, znám takové.

92 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 20:05

[89]: a řeknu ti to stručně.
ty o mě víš velký kulový, takže už dej pokoj s těmi narážkami které jsou bez tak totálně mimo.
ani netušíš jak trapná se tím děláš.

93 Vlaďka Vlaďka | 16. května 2017 v 20:15

[89]: Kdo tady nechce SRS? A dokonce množné číslo? O_O

94 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 20:19

[93]: ona fakt neví jak je trapná a jak je mimo.
ale tak hloupou ze sebe dělá sama ;-)
zvládne to i bez nás.

95 bluemoon bluemoon | E-mail | Web | 16. května 2017 v 20:23

[92]: Já narozdíl od vás argumentuji věcně a mohu svá tvrzení podložit a nemlžím, že jsem jako někde něco slyšela, že se to někomu podařilo. [88]: Je vás tu pár, co ostatní přesvědčují, že byste byly úředně ženami i bez SRS nebo dokonce že už i máte, viz ty tvoje dva roky, co údajně jsi. Ale vida, nejde to a nejsi.

[93]: Víte mezi sebou dobře kdo a ani tykat vám nechci. Kamarádky stejně nejsme.

96 Vlaďka Vlaďka | 16. května 2017 v 20:43

[95]: Tak když můžeš všechno podložit, tak mi podlož, že některá z nás tady nechce SRS. Já o nikom nevím.

97 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 20:46

[95]:
tak vida ty natvrdlá, to už vážně musíš být natvrdlých královna, proč bych to zkoušela žádat bez SRS, jaký já bych k tomu proboha měla důvod.

přečti si ty blbko pořádně můj komentář č 53. jestli ti to ani z toho není jasné, tak jsi hloupější než jsem doufala. ;-)
chytrému napověz, koukám ale u tebe marný boj.

98 bluemoon bluemoon | E-mail | Web | 16. května 2017 v 21:00

[97]: Komentář 33 je zavádějící, k tomu ještě 88 a mohlo by se zdát, že člověk ani přeměnu nepotřebuje, tak proto jsem napsala svůj a odkázala vás pár na důvodovou zprávu, proč tomu tak je. Věcné a konstruktivní vyvrácení vašich blábolů o kytičkách a vrtulkách. I když tam budete mít našité rybí prsty kapitána Igla, k úřední přeměně vám to nepomůže.

99 Miriam Miriam | 16. května 2017 v 21:01

Tak nevím, jestli nejsem blbá (asi jo...) Ale klukům teda stačí vyndat některé orgány, ale faloplastiku mít nemusí?
A holky musí mít neovaginu? (co když to nejde zdravotně?)

100 TS Ženská. TS Ženská. | 16. května 2017 v 21:16

[99]: Ezechiel měl zjištěné že to jde. ;-)

101 Niki Niki | 16. května 2017 v 21:56

Děkuji BM za její vyjasnění situace kolem znění §29 OZ. Ještě že tě tady máme.
Nejsme mnohé tak chytré a málo se pídíme po těch správných informacích…co se dá dělat.
Nad slunce jasnější je to, že všechny, dříve či později, natáhneme bačkory, to je jistota…některé věci ale tak jisté být nemusí. I otázek může být pár, nebo i mnoho.

A také… nic nebrání tomu, abychom polemizovaly nad §29 i po přečtení důvodové zprávy.

A také… pokud nějaká osoba bude mít ke znění §29 výhrady tak jako tak, lze se dočkat i toho, že by se nějaký případný spor řešil soudní cestou.

102 Niki Niki | 16. května 2017 v 22:09

No a možná bude nejlepší už nepolemizovat a uzavřít to. Zase tady bylo hodně negativních emocí.

:-) :-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama