Doktoři coby inkvizice?

20. října 2018 v 8:48 | Niki |  Transgender - transsexualita na talíři


Tak jsem si řekla, že už je načase napsat něco o lékařích, sestrách, pomocném personálu a dalších lidech co mají něco společného s transgender lidmi na jejich cestě, až ke konečnému cíli a ještě pak i dál.
Jsou to nejen mé zkušenosti a postřehy, ale také něco vím o zkušenostech několika jiných holek.

V každém oboru najdeme lidi slušné, chápavé, vlídné...ale také namyšlené, arogantní, necitlivé škarohlídy. Najdeme lidi co ovládají své řemeslo a snaží se odvést skvělou práci...ale i takové, co je jejich práce nebaví a odvedené výsledky tomu mnohdy odpovídají. A nejinak je tomu i ve zdravotnictví.

Popsala bych nejdříve své vlastní zkušenosti za poslední tři roky - od první návštěvy sexuologa.

Sexuologie - MUDr.Svobodová PhD. - skvělý přístup, velká dávka empatie, vstřícnost....naprostá spokojenost.
Sestřičky bez chybky, usměvavé, pohodové...jednou jsem tam, myslím na své narozeniny, donesla zákusky a chlebíčky....v sesterně jsme si všechny povídaly, smály se....nemělo to chybu.

Endokrinologie - jméno lékaře si nepamatuji (jako jediný kroutil hlavou nad tím, že se do toho pouštím tak pozdě), ale jinak vyšetření trvalo asi 15 minut, nemusela jsem na žádné odběry ani nic jiného a hned mi napsal souhlasné stanovisko.

Genetika - jeden odběr krve, vyplění formuláře s údaji o rodině...pohoda, žádný problém...dobrý a profesionální přístup doktorky i sester...výsledky za tři týdny

Pletysmografie - myslím, že dost zbytečné a nepopulární vyšetření....i když citlivý přístup lékařky, co jej prováděla. Ale co se dá dělat, v Ostravě ho požadují (nebo tehdy požadovali), tak jsem ho musela absolvovat. Jinak výsledek O.K - zjistili, že nejsem žádný zvrhlík.

Psycholog - PhDr.Mayzlíková - profesionálka, která se snažila jít do hloubky a odrazovala mě od tranzice a SRS (chtěla zjistit, jak pevně jsem rozhodnuta překonat překážky a jít za svým cílem).
Tady nutno podotknout, že u ní je obvyklé absolvovat více sezení, čímž se celý průběh tranzice protáhne...v myšlenkách už jsem ji chtěla roztrhnout jako hada, ale nakonec doporučení dala.

Gynekolog - MUDr.Turčan - sympaťák, skvělý přístup, dost se snaží a nad našimi problémy nemávne rukou. Sestřičky usměvavé(jsou tam dvě)....celkově pohodová atmosféra. Dvě poslední návštěvy jsem si s nimi hezky popovídala a dost jsme se nasmály. Útulná čekárna s velkou televizí (samé písničky) a k dispozici je voda + kelímky.
(Dříve tam bývala jedna trochu méně empatická sestra, tu jsem nepozala osobně, tak nevím).

Chirurgie - prim.MUDr.Vřeský (LLC klinika) - charismatický chirurg, milý, vlídný, perfektní přístup.
Sestřičky milé, usměvavé. V čekárně nejen voda, ale i možnost si udělat kafe (presso,capuccino....) a cumlavé bonbónky v miskách.
Když jsem ležela v nemocnici, tak doktor Vřeský za mnou několikrát přišel na pokoj a to i třeba v 9 hodin večer (taktéž chodil za Luckou i za ostatníma holkama)...zajímal se o aktuální stav, radil ohledně léků a dalšího postupu v rekonvalescenci.
Těsně před operací, když už jsem ležela na operačním sále a měla dostat anestetika, abych spala jako mimino...tak přišel, zjistil jestli jsem to já (aby neufiknul penis někomu kdo přišel se slepým střevem...to by byl poprask), ptal se jak se cítím a jestli jsem v pohodě.
No a já byla v neskutečné pohodě, strašně moc jsem se těšila a neodradilo by mě ani celé osazenstvo pekla. Věděla jsem, že to chci podstoupit za každou cenu....rizika jsem znala a říkala si...buďto natáhnu bačkory na sále nebo se to povede a já budu ta nejšťastnější pacientka v nemocnici.


A povedlo se. MUDr.Vřeský spolu s asistentem MUDr.Netočným (také pohodář a sympaťák) odvedli skvělou práci a můj 12 denní pobyt v nemocnici byl jedna báseň a taktéž stravování jsem si nemohla vynachválit. Sestřičky i ostatní personál byly v pohodě až na jeden malý incident, kdy jsme si chtěly s Luckou udělat kafe, Lucka šla do kuchyňky bez povolení (v dobré víře, nechtěla pořád někoho obtěžovat) a potom jsme byly za to zprdnuty...ale za chvíli to odeznělo a už nám zase nosili kafe až na pokoj.



Kdybych nechodila loni za Luckou do nemocnice každý den a neviděla jak se věci mají...že je Lucka v naprosté pohodě (myslím že už od 3 dne chodila sama po schodech a ven z budovy), tak bych mohla mít i obavy...protože jak jsem viděla některá videa na YouTube a četla některé články...no, málem z toho šel strach.
Už den po operaci jsem byla sama ve sprše a bez větších problémů jsem se sama o sebe postarala (i když si dovedete představit, že jsem nebyla mrštná jako liška...3 drény + hadičky + močový katetr), měla jsem dobrou náladu, byla veselá a usměvavá.

Ale aby můj pobyt nevypadal jako z říše snů....pár dní po operaci, jsem, vzhledem k podrážděnému močovému měchýři, měla asi 3 dny nepříjemné pocity při močení a také hadičky od drénů, které byly přišity v tříslech, dost otravovaly život....ale vzhledem k tak náročné operaci to jsou jen drobnosti. Po vytažení drénů po 7 dnech už zůstal jen močový katetr a to byla brnkačka. A 11 či 12 den sestra vytáhla močový katetr a vše bylo skvělé. V den propuštění jsem ještě dostala snídani i oběd (to mě velmi potěšilo)...kolem půl jedné mě odvezla sanitka až domů, řidič mi pomohl s taškou až ke dveřím bytu....no co více si přát.

A ještě k MUDr.Vřeskému...jediné, co mi příšerně vadilo, bylo to čekání na termín operace. Možná to byly objektivní příčiny, možná ne....napadalo nás Luckou několik možností proč tomu tak bylo. Já už byla po pár měsících ve stavu, kdy bych mu doma za odměnu uklízela, vařila, prala (a možná ještě něco jiného)....jen abych už šla pod kudlu. Naštěstí jsem mu nemusela uklízet, ani skákat pod vlak jako Iveta....konečně mi jednoho krásného dne oznámil datum (říkal, že nás s Luckou "udělá" v jeden den) a já skákala radostí. Já měla jít na SRS a Lucka pouze na estetickou úpravu. Jen jsem se pak až do operace bála, ať se něco nepokazí....něco nepřihodí, co by zase operaci oddálilo. To by bylo na....viz obrázek.


A dále bych chtěla zmínit, že i má praktická lékařka byla skvělá, zajímala se o celý průběh a již od začátku tranzice máme lepší "vztah" než byl dříve. V současnosti bych ohodnotila její přístup ke mně jako dost nadstardantní a já jsem velice spokojena. Taktéž můj kardiolog (ten se velice zajímal o trans problematiku a u kávy v jeho ordinaci jsme si asi 20 minut povídali) či urolog jsou naprosto v pohodě, sestry nevyjímaje.

Měla jsem jistou písemnou i verbální komunikaci s dvěmi lékařkami z ministerstva zdravotnictví....milé, ochotné a nakonec u komise v Praze také proběhlo vše bez problémů.
A ještě bych poděkovala i Hance Fifkové, která mi vyšla vstříc a já si ji velmi vážím. Ač se může stát, že některé či někteří nebudou sdílet můj názor....já si myslím že je to osůbka, které můžeme být všechny a všichni za dost vděčni a některým z nás, trans osůbek, určitě dost pomohla.

Takže bych to uzavřela. Já jsem s lékaři a potažmo i sestřičkami a ostatními lidičkami ve zdravotnictví naprosto spokojena a celý průběh hodnotím jako velice vydařený a pohodový. Jen, dle mého mínění, by se ta doba....od začátku k cíli....mohla výrazně zkrátit. Bohužel jsou ale takoví, kteří neví co chtějí, kazí nám to a dávají zapravdu lékařům, kteří argumentují tím, že všechna možná vyšetření, HRT, RLT, komise, atd.....jsou zde proto, aby se předešlo omylům, aby si ty, jenž v tom nemají zcela jasno (a že jich tedy je dost), uvědomily kdo vlastně jsou a kým chtějí být....protože SRS je nevratná...pak je pozdě bulit v koutku.

A nejen bulit, ale obviňovat všechny kolem sebe....jen ne sebe samotnou. Že Šárko, osobo s mnoha nicky....

Niki
 


Komentáře

1 Niki Niki | 20. října 2018 v 9:57

Jo...ještě jsem zapomněla zmínit třeba sestřičky na odběrech krve ve FNO....také moc prima, s jednou jsme si dost povídaly, ukazovala mi fotky a tak.

A také jsem nezmínila dietní sestru v nemocnici, která za mnou chodila každý třetí den a sestavovaly jsme spolu můj jídelníček. Dnes už se známe více a chodím k ní občas na kafe. :-)

A to jsem určitě ještě někoho zapomněla zmínit - prostě jak jsem napsala, skoro to nemělo chybku a totéž přeji i ostatním. :-)  :-)

2 Lucka. Lucka. | 20. října 2018 v 11:14

Jen doplním, že nás v jeden den nedělal, dělal tebe :-D, mě jen dodělával ;-)  :-D

ono je to hodně o tom, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.

a to co z nás vyzařuje, se odráží zase zpět.
--------------------------------------

Šárka nám všem může být v celku ukradena.
jenže ona tu SVOJI PRAVDU šíří dost vehementně a bohužel, ten svůj názor a zkušenost a nespokojenost, šíří jako všeobecný fakt.
čímž děsí ostatní a ona sama dělá špatný obrázek o trans lidech.

Je potřeba ukázat, že ten její názor na přeměnu, není názor trans člověka, ale člověka který se nacpal do přeměny aniž by transsexualitou trpěl, jen z vypočítavosti a zneužil možností léčby pro trans lidi.

a to mi opravdu vadí, protože to potom vypadá, že to dává zapravdu některým lidem co tvrdí, že jsme to dělali jen z rozmaru.
bohužel, někteří jedinci to zřejmě opravdu z toho rozmaru dělali. ;-)  :-x

3 Niki Niki | 20. října 2018 v 12:40

[2]: Jejda...promiň Lucinko, zapomněla jsem tam tu informaci doplnit...opravím to. :-)

Ano...dělá peklo a snaží se šířit strach, nemluvě o tom, že obviňuje lékaře a celý svět...a tomu musíme učinit přítrž.

4 Lucka. Lucka. | 20. října 2018 v 13:56

[3]: o nic nejde Nikolko, víš že jsou tu občas hlupáčci co špatně chápou a chytají se drobností, tak jen kvůli tomu.
mě je to jinak fuk ;-)  :-)

5 Vlaďka Vlaďka | 20. října 2018 v 16:42

Ano, já musím naprosto souhlasit s tím, že jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Já byla na sestřičky milá a sestřičky byly milé na mě. Jediná, která mi nesedla, byla taková starší - když jsem měla poprvé problémy, jak jsem měla ty křeče a "umírala" tam v bolestech, tak ona se z mého pohledu chovala strašně flegmaticky, jako by se nic nedělo.

Jinak, s tím lesem a tím, co z nás vyzařuje, mi to připomenulo jeden  příklad. Já kdysi dávno dělala autoškolu, brácha taky. Dělali jsme ji oba pod stejným člověkem a bylo to celé úplně bez problémů, skoro až kamarádské. No a o mnoho let později jsme se na jedné oslavě bavili s partou o řidičácích a dostali jsme se k tomu, že jeden kamarád s kamarádkou dělali řidičák také pod stejným člověkem, no a z nich vypadlo, že prý to byl úplně pruďas, že na ně pořád řval, že byl strašně přísný. Jistě, řeknete si - tak to bylo proto, že oni dělali jednu krpu za druhou a my s bráchou jezdili parádně. Kdepak, já dělala chyb hromadu, ale vždycky jsem přiznala chybu, neodmlouvala atd. A podle jejich povah tipuju, že si prostě bez pokory vyskakovali. A o tom to je. 8-)

6 Lucka. Lucka. | 20. října 2018 v 17:15

[5]: Šárka po přeměně spokojená být prostě nemůže a nebyla by i kdyby jí to vyšlo skvěle, protože chlap se v těle ženy nemůže cítit fajn /viz FTM ;-)/
nemůže z ní vyzařovat spokojenost a ženskost.

když do toho někdo chce lézt z těchto vyčůraných důvodů, tak bez diagnozy která mu stejně nepřísluší, a ad si přeměnu hradí sám a nezneužívá zdravotního pojištění, to je tu pro nemocné, a ne pro vyčůrané vypočítavce kteří si na tom chtějí postavit živnost.

7 Niki Niki | 20. října 2018 v 17:29

[5]:
Je to tak Vladi...to jak se chováme, jak na lidi působíme, je hodně důležité a zcela určitě to ovlivňuje chování lidí kolem nás.
Někdo to podceňuje nebo to zkrátka neumí a  pak to bude mít daleko horší.

Pořád jsem psala, že je třeba umět s lidmi vycházet, být usměvavá, milá, komunikativní...prostě usmívat se na svět okolo a pak je to jedna báseň. :-)

Je ale také pravda, že je pár procent populace (a to se týká i zdravotnictví) na které to nepůsobí....můžeme se rozkrájet a oni budou pořád stejní, tedy nepříjemní, arogantní a namyšlení blbci.

8 Vlaďka Vlaďka | 20. října 2018 v 20:51

[7]: A samozřejmě to platí i naopak. Když jsou lidi milí na mě, ráda jim to dvojnásobně vrátím, stejně jako na zlé lidi dokážu být tak zlá, že si to ani neumíte představit.

9 Lucka. Lucka. | 20. října 2018 v 22:28

[8]: to neumíme ;-)  :-D

pokud se setkám se zlým člověkem, snažím se ho přehlížet a brát to s chladnou hlavou, ale vše má své meze i když toho snesu hodně. ;-)

ps. lidi se na bručouny a mračouny neusmívají, to je známá věc. :-)

10 Martina Martina | 6. listopadu 2018 v 23:29

Je to skvělé, pokud máte určitý mindset a "zapadnete", pokud ne máte smůlu a lze tento systém chápat jako "gatekeeping" máte-li dostatek štěstí(a prostředků), zbývá jen samoléčba a i triviální zákroky jako orchiektomie stanou se nedostižným snem. Ne všechny jsme tabulkově ženy a systém by měl umožnit HRT i na základě Informovaného Souhlasu

11 Lucka. Lucka. | 7. listopadu 2018 v 0:34

[10]: ono jde o něco jiného / na základě informovaného souhlasu mohou chtít i narkomani drogy a sebevrazi jed, masochisté operace atd/
jde spíše o to, že tu mělo být více škatulek, a podle nich daná léčba.

kdo není žena, muž, v opačném těle, neměl by být léčen jako transsexuální člověk.
bolavý zub se také neléčí jako zlomenina, ale jako zub.

jinak, oni jsou lidé schopni hrt zkoušet z prapodivných důvodů, vzrušení, psychické poruchy, prostě to vyzkoušet, pro růst vlasů atd.

hormony nejsou bonbony. lidé si to občas neuvědomují.
léky vám taky nepředepíší, jen tak na základě podepsaného souhlasu, pokud netrpíte konkrétní nemocí.

takže ne, jen na podpis určitě ne. 8-)

12 Martina Martina | 7. listopadu 2018 v 0:42

Lucka: informovaný souhlas funguje například v USA, dále nemyslím si že by měla nějaká komise rozhodovat o tom zda-li jsem ženou či nikoliv, to musím vědět především já sama, nakolik jsem či nejsem psychicky nemocná, je můj problém, ne 100% cis-žen jsou psychicky zcela zdravé, jsou tedy ty psychicky nemocné méně ženami? Myslím že o tom kým jsem mám rozhodovat především já sama a nikoliv nějaká parta "moudrých".
Ty příklady, nesouhlasím, narkoman je například společensky nebezpečný.

13 Martina Martina | 7. listopadu 2018 v 0:48

Lucka: opravdu si nemyslím, že lze srovnávat zlomeninu, bolavé zuby apod. s transsexualitou, přeci jen zlomená ruka či zánět v zubech lze objektivně zhodnotit, zda-li jsem či nejsem ženou nikoliv. pro růst vlasů není nutné HRT na to stačí blokátory 5alfa reduktázy, ale příklad je to dobrý, člověk si má rozhodnout zda-li chce vlasy či sexuální funkčnost

14 Niki Niki | 7. listopadu 2018 v 1:20

[10]: Tady s tebou musím v jednom bodě souhlasit...nejsme na tom stejně, když se postavíme na tu pomyslnou startovní čáru. Kde jedna má skvělé předpoklady a dobré podmínky, tak druhá na tom není dobře vzhledově ani materiálně....a třeba ani psychicky. :-( Sice já sama neměla výchozí podmínky moc dobré a zvládla jsem to, ale uznávám, že ne každá je jako já...a já navíc na tom byla skvěle psychicky. Takže odstrčit někoho jen proto že nemá vhodné dispozice je kruté a snadnější přístup k HRT by pak nebyl špatný. Nicméně systém je v tuto chvíli nastaven tak, aby se co nejvíce eliminovaly osoby které nesplňují určitá kritéria, neprojdou sítem pohovorů a testů....apod.

Jenže čím snadnější by bylo získat hormony a potažmo čím snadnější by bylo získat kompletní ženskou identitu...tím větší by byla možnost zneužití a tím větší chaos a zmatek.

A opravdu někomu ke štěstí stačí jen HRT? Ale asi ano...takové osůbky určitě budou. Tedy spíše bych řekla, že by ty osůbky chtěly více, ale vzhledem k okolnostem se spokojí i s tím málem.

15 Niki Niki | 7. listopadu 2018 v 1:33

[12]: Bohužel dost lidí se v sobě nevyzná...příkladů je kolem dost, takže to pak vlastně dává za pravdu lékařům, psychologům a zákonodárcům, že vyžadují pohovory u sexuologa a psychologa...RLT a splnění dalších kritérií.

Asi to nikdy nebude nastaveno tak, aby to vyhovovalo všem.

A různých komisí co o něčem rozhodují a různých lidí co mají tu moc rozhodovat, je tady v našem státě nespočet....s tím toho moc nenaděláme i když ne vždy se nám to musí líbit...

16 Martina Martina | 7. listopadu 2018 v 2:32

[14]: Je dobré si informovaný souhlas tak jak je předkládaný v USA přečíst, například "Informed Consent for Feminizing Hormone Therapy" Jedná se o velmi elegantní řešení. Já se zkrátka domnívám že o svém životě a jak jej prožiji si má rozhodnout každý sám, pokud to jeho zdraví a například svéprávnost umožní (za předpokladu že není nebezpečný sobě a ostatním)..
Argument "zneužití", je problematický a osobně s ním nesouhlasím, zneužít lze přirozeně cokoliv.

17 Niki Niki | 7. listopadu 2018 v 7:39

[16]:

Ono je dost věcí které jsou v různých zemích světa odlišné od té naší české hroudy...někdy je co závidět, někdy právě naopak.
Také mě štve, že ve Švýcarsku mají mnohem větší příjmy a buď se s tím smířím nebo mohu podniknout nějaké kroky, abych jim nemusela závidět.

Ale k jádru věci.

Velice ráda jsem si přečetla text "Informovaného souhlasu", tak jak je předkládán k podpisu.
No a vlastně jsem zjistila, že ne až tak dalece se liší od praxe v ČR. Také se vyžadují pohovory či konzultace s lékaři a také zřejmě musí být splněny jisté podmínky.
A pokud se nemýlím, tak také jsou hormony na předpis a nejsou volně k dostání...pak by si je kdokoli mohl volně kupovat a nemusel se na nic ohlížet, nic podepisovat, ani nic splňovat.
Argument "zneužití" je jistě hodně diskutabilní, ale hlavně se týkal té kompletní ženské identity...když budu třeba, jak se říká "na černo" brát hormony, tak toho moc nezneužiju....maximálně dostanu embolku a natáhnu bačkory nebo bude pobyt v nemocnici a následnou léčbu za tu osobu platit zdr.pojišťovna.

Tady přece není nic těžkého zajít za nějakým sexuologem, pak třeba jedna návštěva u Weisse...a hormonky budou. :-)

18 Martina Martina | 7. listopadu 2018 v 15:04

Ten první odstavec zní jako výsměch, ale OK
Informovaný souhlas (IC) a šílený gatekeeping praktikovaný v ČR je velmi odlišný, prakticky nemůže být odlišnější, podepsáním IC dokumentu máš garantovanou hormonální terapii a tvůj poskytovatel dává doporučení která můžeš či nemusíš akceptovat, tedy nejsou podmínkou, jedná se o pouhá doporučení, situace v ČR JE ZCELA JINÁ prakticky kdosi rozhoduje na základě například sympatií či jiných absurdních kritérií zda-li máš nárok na léčbu, což je trapné. Tedy IC léčba je podpisem  garantovaná a poskytovatel dává nezávazná doporučení. ČR o tobě kdosi rozhoduje.
Ano i v případě IC jsou skutečně hormony na předpis, nikdy jsem netvrdila nic jiného.
Embolii dnes nedostaneš to platilo v době kdy byl podáván Ethinylestradiol či Konjugované Estrogeny (premarin) a podobná svinstva, dnes v době bioidentických estrogenů nic podobného obvykle nehrozí (tedy za předpokladu trochu zdravého životního stylu),...

19 Martina Martina | 7. listopadu 2018 v 15:27

se svou identitou se musí každá vypořádat po svém do toho by nějakým lékařům nemělo být vůbec nic. Neumíš si představit čeho všeho jsem se musela vzdát abych tak nějak přežila, odbourat naději na přátelství, lásku, odcizit se sama sobě, sebezapření jež postupně přerostlo v sebenenávist, a takto žít celá desetiletí, černý trh bez ohledu na cenu kterou musím platit je pro mě spásou, pokud můj zdroj ukončí svou činnost mohu rovnou spáchat sebevraždu. Weisse a spol. bych nikdy nenavštívila, aby o tom kým jsem rozhodoval nějaký lékař, to raději volím  sebevraždu. Jinak černý trh dnes rozhodně neprodává nějaká svinstva viz mé testy 0,7nmol/l Testosteron, Estradiol 5151 pmol/l, FAI 0,9% a velmi vysoký prolaktin 2441 mU/l (to je špatné). Orchiektomie či SRS je pro mne bohužel zcela zapovězená dokonce i kdybych si ji zaplatila, mám smůlu, tedy musím doufat že nedostanu Prolaktinom.
Minimálně nemusím brát p.o. Estradiol Valerát!!!  2x2mg či méně denně

20 Lucka. Lucka. | 7. listopadu 2018 v 17:40

[16]: USA. a myslíš že je to dobrý příklad empatie a vstřícnosti.
v USA mají v plánu zrušit oficiální změnu pohlaví a do konce života budeš mít pohlaví s jakým se narodíš. takže i po SRS budeš právně muž. takže si se zneužitím nemusí lámat hlavu, např i po přeměně půjdeš do mužské věznice ;-)

[19]: takže tak. ty jsi si postavila hlavu, že tak jak to tu je, to nechceš.
dobrá, je to tvá volba, potom si nestěžuj.

mě se toho nelíbí co musím.
společnost je postavena na pravidlech.

[19]: ano. my si neumíme představit jak má TS člověk těžký život. A to si děláš srandu a nebo to myslíš fakt vážně, že si neumíme představit.

21 Lucka. Lucka. | 7. listopadu 2018 v 17:50

[19]: věř že extrémní hladiny estradiolu nemusí nic řešit, do určité hladiny nejspíš ano, ale nad tu hladinu to je jen zbytečné předávkovávání se.
záleží jak citlivé je tělo na hormony.

jsou holky co nemají problém ani se 2mg či 4mg estrofemu.
a znám holky co jsou v depresy že to nezabírá i s hladinami přes 6000 pmol.

normální ženská hladina je přitom mnohem nižší.

a když už si to kupuješ na černo, tak si přikup MEDOCRIPTINE. jinak ti bude z toho vysokého prolaktinu časem dost ouvej. ;-)

22 Lucka. Lucka. | 7. listopadu 2018 v 18:43

[16]: víš, co bude pasovat jednomu nemusí druhému.
rozhodnutí bude na tobě, ale nejspíš potom  budou na tobě i náklady s tím spojené.
když to chceš, tak si to zaplat.
bez větší kontroly to nikdo ochoten hradit nebude.

pochybuji že má v ČR každá holka na hormony a SRS operaci. některé ano a těm to vadit nebude a co ty ostatní.

je i dost TV mužů co chtějí HRT jen aby jim narostla prsa, myslíš že tohle pojištovny zajímá.

a nějak nechápu proč nejsi ochotna jít k sexuologovi a podstoupit vše legálně. ale je to tvá věc.

23 Lucka. Lucka. | 7. listopadu 2018 v 19:35

[18]: lékaři nerozhodují na základě sympatií.
vyhodnocují jestli se opravdu cítíš tak jak si myslíš a není v tom jiný problém, nebo chceš aby si někdo myslel.

je dost zklamaných lidí po přeměně, kteří potom litují že do toho šli, protože se jen nevyznali sami v sobě. především tomu se chce předejít.

až tu budou opravdu zodpovědní lidé, nebude potřeba tohle hlídat.
zatím bohužel. :-)

24 Lucka. Lucka. | 7. listopadu 2018 v 21:29

[19]: tedy, abych nebyla za zlou.

pokud tvé problémy o kterých píšeš, nesouvisí s TS, nebo v tom jsou vážné zdravotní problémy. potom samozřejmě nevíme co prožíváš a máš za problémy a představit si to neumíme.

někdy není život lehký / vlastně většinou/.

25 Martina Martina | 7. listopadu 2018 v 21:53

[20]: mají v plánu, zatím je ta skutečnost jiná. Pro mě tento systém založený na jakémsi spolčení "moudrých" kteří přeci vědí lépe kým jsem, naprosto nefunguje. IC (dostupný v USA) by pro mě byl spásou, tento systém mě redukuje na uživatele nelegálních drog, ano mám svého dealera.

[20]: nepostavila jsem si hlavu, prostě z principu odmítám aby o tom kým jsem rozhodovala nějaká komise.
Přirozeně nemáme to lehké, některé to mají mnohem těžší, netvrdím že si to nekomplikuji sama, ale zkrátka představa že jsem jakousi institucionalizovanou ženou je otřesná (já bych ovšem neprošla).

26 Martina Martina | 7. listopadu 2018 v 22:21

p.o. 4mg E2V (zde se nejedná o estrofem, tedy Hemihydrát [E2H], nýbrž Valerát [E2V]) je šílenstvím zatěžujícím játra mající nižší biologickou dostupnost a generujícím šílené estrone/estradiol ratio [E1:E2,cca 10:1], což je velmi nebezpečné, navíc taková dávka nikdy (mimo chvilkový peak) nedá doporučené hodnoty kolem 200pg/ml E2, to není léčba, to je mučení, nehledě na skutečnost že vysoké hodnoty E2 slušně nahrazují nutnost užití vysokých dávek AA na eliminaci Testosteronu.
Jediný přínos by mohl být v nahromadění E1S pro dokončení Tanner 3, ale dlouhodobě je to šílenství.

Vycházím z článku
Vnitř Lék 2015; 61(3): 197–201
Naše zkušenosti s hormonální léčbou
transsexuálních pacientů
Vladimír Weiss, Petr Weiss, Hana Fifková "Našim pacientům podáváme nejčastěji dávku 4 mg p.o. 17β estradiol valerátu!!! denně, v některých případech redukovanou na polovinu nebo až na čtvrtinu." Neskutečné.

Nejsem TVčko, navíc vždy mě přitahovala děvčata (což bylo na přelomu 80. a 90. let to nejhorší tj.zcela mimo jakékoliv kategorie)
Já bych se spokojila s bilaterální orchiektomií, kterou bych si i ráda uhradila, nikdo ji ovšem oficiálně neprovede a padnout pod kudlu nějakým sadistům nechci.
Na tomto světě je pouze jediný člověk který může vyhodnotit kým jsem a to jsem já, nikdo jiný, proč bych měla někomu jako kratochvíle mezi raní kávou a obědem či mezi obědem a koncem šichty vykládat o sobě a svém životě, to považuji za zcestné.

27 Niki Niki | 7. listopadu 2018 v 22:21

[18]:
[19]:
Ne, není to výsměch, ani nejsem cynik (možná jen někdy okrajově)...spíše vnímám realitu a snažím se s ní smířit v případech, kdy není vše podle mých představ...a myslím si, že také dovedu posoudit jaké jsou vyhlídky a možnosti.

Víš, výraz gatekeeping (a ještě k tomu šílený) bych tady moc nepoužívala, nemyslím že je na místě, to bych ho spíše použila jinde ve zdravotnictví.

Mně by se také líbilo, kdybych za týden po tom, co navštívím sexuologa, už brala hormony a za dva či tři týdny bych šla na konverzi...to by byla paráda.
Také by se mi líbilo, kdybych se nemusela s nikým vybavovat a něco vysvětlovat...nemusela chodit na různá vyšetření, na odběry krve, ke komisi, atp.
No - jenže tohle by se asi nelíbilo mnoha zainteresovaným lidem a zřejmě i těm obyčejným, kteří by se o takovéto praxi pouze dozvěděli.

Bohužel to vidíš všechno nějak černě...nevím cos prožila, jaký máš život a proč nemůžeš na SRS ani orchiektomii...nějak máš smůlu, ale poukazovat na to, že v USA to mají pohodové, ti moc nepomůže...leda se tam odstěhovat. Pokud žiješ v ČR, tak tady platí naše zákony, nařízení, vyhlášky, jistá pravidla a bůhví co ještě.

A když čtu to tvé:"Weisse a spol bych nikdy nenavštívila, aby o tom, kým jsem, rozhodoval nějaký lékař...to raději volím sebevraždu", tak to je něco. To nenávidíš celý systém? Ale jsi součástí toho systému a víš, že neustále někdo o něčem rozhoduje.

Pokud by ses odstěhovala daleko od civilizace, někde do Kanady či na Aljašku...tak by sis asi o všem rozhodovala sama.

Mnoho z nás to nemělo v životě lehké a mnoho z nás si i dost vytrpělo a musely jsme dělat nelehká rozhodnutí.

Tak jako tak, ti přeji abys měla co nejpohodovější život a splnily se ti tvé sny. :-)

28 Martina Martina | 7. listopadu 2018 v 22:34

[22]:"pojištovny zajímá"

kdysi jsem si psala s Fifkovou, které jsem explicitně zdělila že si celou léčbu budu hradit sama, její odpověď byla jasná

"O co Vám vlastně jde" děkuji pěkně, o takovou "péči" opravdu nemám zájem.

[24]: to je jaksi ten problém, pokud nespadám do určité škatulky, nejsem transžena, dle kritérií jež si vysnil Harry Benjamin a jeho škola [WPATH], nejedná se o transsexualitu, ale jiné psychické poruchy a tedy instantně zamítnout, ideálně však rovnou odtáhnout do blázince.

29 Niki Niki | 7. listopadu 2018 v 22:38

[25]: Víš..je to tvůj život, tvé rozhodnutí a ty sis zvolila cestu, po které jdeš.

Každá máme možnost volby, přemýšlíme nad svým životem, děláme různá rozhodnutí...to, jaká bude naše budoucnost můžeme dost ovlivnit.

Já jsem občas v tranzici zaskřípala zuby, měla jsem chuť někoho uškrtit a ne  vše se mi líbilo....ale stejně to byla skvělá jízda a já jsem dnes tam, kde jsem...moc spokojená žena, která si váží života.

Za těch pár ústrků, a za to, že jsem občas něco překousla, to snad stálo, ne?? :-)

30 Lucka. Lucka. | 7. listopadu 2018 v 22:42

[25]: z principu.
takže sis hlavu postavila, nic jiného to není. ;-)

instituciolizovanou ženou O_O
nevím co to je.
ale já jsem ženou pohlavně i právně.
tvůj princip zdá se moc nefunguje, rozhodě hůře než ten náš ;-)

netvrdím že je dnes všechno nastavené správně a dobře, má to mouchy a občas to nemusí všem sedět a ano, zasloužilo by si to úpravy.
ta komise zbytečná je, to je pravda, stačilo by posouzení psychologem a dvěma místo jedním sexuologem, aby to bylo tzv jištěno. ta komise už je zbytečná.
ale já ji brala spíš jen jako jakousi rutinu, která tu je aby to bylo podloženo a potvrzeno více odborníky.

jinak. sexuoložka i psycholog ale i komise, byli fajn a nemůžu si stěžovat, nebyla jsem do ničeho nucena. nikdo neříkal že ví lépe kdo jsem, já jsem hned první návštěvu od sexuoložky odcházela s jasnou diagnosou.

ono jde o to, že znám více holek které šly k sexuologovi s tím že neví kdo jsou, především pro tyhle jsou tu ti lékaři.

je možné že jsi to nikdy nepodstoupila, tak vaříš z vody a z doslechu.
posuzovat něco můžeš, až to sama podstoupíš, nemůžeš něco kritizovat co reálně neznáš. ;-)  ;-)

znám dost holek co tímhle prošly a neměly problémy.

31 Niki Niki | 7. listopadu 2018 v 22:46

A řekla bych, že už se dále moc neposuneme, takže bych to uzavřela. :-)

32 Martina Martina | 7. listopadu 2018 v 22:46

[27]: měla by být možnost volby, samoplátce na podkladě IC na straně jedné a  plně hrazené z veřejných zdrojů s tím že si člověk projde celým oficiálním procesem na straně druhé.

Přirozeně se jedná o gatekeeping, oni regulují (tedy určují) kdo přístup má a mít smí a kdo jej má zamítnutý, jinou definici neznám (není třeba)

Nenávist je silné slovo, ale ten systém je nekompatibilní s mou morálkou a tedy pro mě nefunkční.
Děkuji za přání

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama